Statystyki sprzedaży jednoznacznie wskazują, że szczyt popularności tabletów mamy już za sobą, w ciągu ostatniego roku sprzedaż tych urządzeń spadła aż o jedną czwartą.
![]() |
Czy to koniec tabletów?
Niewątpliwie Apple jako twórca całego rynku zyskał na nim najwięcej, jednocześnie aktualnie najmniej na nim traci. O ile cały rynek w ciągu roku załamał się o 25% to sprzedaż iPadów pozostała na stałym poziomie lub tylko uległa niewielkiej korekcie. Kiedy w Polsce mieliśmy pierwsze oznaki schyłku tego rynku, pod koniec 2013 roku Apple wprowadził na rynek piątą generację iPada pod nazwą iPad Air, urządzenie prawie o połowę cieńsze od swojego prekursora (7,5mm vs. 13mm) przez co wpisujące się idealnie w obowiązujący na rynku elektroniki trend do tworzenia urządzeń maksymalnie smukłych (patrz popularność ultrabooków).
Choć Apple trzyma się dobrze, to pod względem wartości sprzedaży w Polsce na pierwszym miejscu jest Samsung w szczególności za sprawą swojego dziesięciocalowego Galaxy Tab 3.
Poza w miarę stabilną pozycją iPadów na rynku tabletów mamy dominację urządzeń bardzo tanich zalewających Internet albo duże sieci handlowe. Jakiś czas temu na przykład sieć Biedronka zawarła porozumienie z polskim producentem myPhone na dostawę tabletów – urządzenie o przekątnej 10 cali Biedronka sprzedawała za niespełna 500 zł.
Tablet | Średnia cena | |
---|---|---|
Apple iPad Air Wi-Fi + Cellular 16GB | 1 877,77 zł | |
Apple iPad Air Wi-Fi 16GB | 1 655,59 zł | |
Samsung Galaxy Tab 3 10.1 16GB GT-P5210 | 963,10 zł | |
Samsung Galaxy Tab 3 10.1 16GB GT-P5200 | 1 102,45 zł | |
OVERMAX Solution 10 | 733,71 zł | |
Overmax Quattor 10+ | 486,20 zł | |
Asus MeMO Pad HD 7 ME173X 16GB | 425,34 zł | |
Tablet Asus Transformer T100TA | 1 647,75 zł | |
Lenovo IdeaTab S6000 3G | 871,67 zł |
![]() |
Strefa użytkownika
Najnowsze produkty