Folia stretch w e-commerce. Dlaczego warto wykorzystać ją w tej branży?

11.08.2021 r.

Folia stretch to uniwersalny produkt do pakowania. Sprawdza się zarówno w przypadku zabezpieczenia małych, jak i wielkogabarytowych przesyłek. Jeśli więc prowadzisz e-sklep, koniecznie musisz mieć ją w swoich zasobach. Sprawdź, dlaczego!

Pracując w branży e-commerce doskonale zdajesz sobie sprawę, że jednym z ważniejszych elementów wysyłki towarów do klienta, jest odpowiednie zapakowanie produktu. Do zabezpieczania paczek w transporcie służą różne akcesoria: pudełka, koperty, taśmy, folie stretch itp. Wybierając przybory do pakowania na pewno warto kierować się trzema zasadami: przystępną ceną, jakością oraz uniwersalnością akcesorium.
Dokładnie w te kryteria wpisuje się folia stretch, którą możemy kupić w hurtowni opakowań Opak-System. Produkt ten można używać zarówno do pakowania małych oraz dużych przesyłek, jak i wielkogabarytowych towarów układanych do wysyłki na paletach.

Folia stretch w e-commerce – pomocny gadżet do pakowania

Folia stretch do pakowania (https://opaksystem.pl/pl/c/Folia-stretch/61) dokładnie zabezpiecza produkty przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi, uszkodzeniami, wilgocią oraz kurzem. Ponadto, w przypadku załadunków paletowych stabilizuje ona towar. Tego typu produkt pomocny jest także w grupowaniu przesyłek oraz ochronie wysokiej jakości towaru przed niepożądanym wzrokiem ciekawskich (mniejsze ryzyko kradzieży). Folia przydatna jest także, gdy w planach mamy wysyłkę przedmiotów o ostrych krawędziach.


Folia stretch w e-commerce jest ceniona z uwagi na takie cechy, jak: duża wytrzymałość mechaniczna i odporność na warunki atmosferyczne, rozciągliwość oraz kleistość przy stosunkowo małej grubości. Te cechy folia zawdzięcza termoplastycznemu polipropylenowi, z którego powstaje.
Ze względu na rodzaje folii stretch możemy podzielić je na te przeznaczone do pakowania ręcznego i do pakowania maszynowego.
1. Folie do pakowania ręcznego
Są najmniej grube (10 mikrometrów – 40 mikrometrów). Sprawdzają się głównie w przypadku pakowania lekkiego towaru o nieostrych krawędziach. W tej grupie możemy wyróżnić następujące rodzaje foli:
• folie mini i minirap
Są najlżejsze i najmniejsze. Nawija się je na rolki o szerokości odpowiednio 25 cm i 10 cm i wadze 0,75 kg i 0,25 kg. Ze względu na niewielkie gabaryty oraz lekkość są bardzo wygodne w użyciu. W hurtowni https://opaksystem.pl/ można je kupić w dwóch kolorach: czarnym i bezbarwnym. Istnieje również możliwość zakupu rączki do folii minirap.
• folię do kontaktu z żywnością
To jeden z najbardziej popularnych rodzajów foli stretch. Stosuje się ją często zarówno w warunkach domowych, jak i sklepach spożywczych i gastronomi. Folia spożywcza służy przede wszystkim do pakowania i zabezpieczenia żywności.
• folie kolorowe
Do tych najbardziej popularnych należą folie bezbarwne lub czarne. W ofercie Opak-System znajdziemy także ich odpowiedniki w kolorze: białym, czerwonym, zielonym, żółtym, niebieskim. Różne barwy ułatwiają obsłudze magazynu znalezienie odpowiedniej przesyłki. Ponadto, pakowanie towarów w określony kolor folii może być także wyróżnikiem naszej marki. Klienci dostając od nas zawsze przesyłkę w kolorze żółtym będą ją kojarzyć z naszą firmą. Ponadto, kolorowa folia lepiej maskuje to, co znajduje się w środku przesyłki.


2. Folie do pakowania maszynowego
Tego typu rodzaj folii służy, jak sama nazwa wskazuje, do pakowania towaru przy pomocy specjalnej maszyny – automatycznej lub półautomatycznej owijarki. W ten sposób zwykle zabezpieczane są duże, ciężkie odporne na odkształcenia ładunki, które do wysyłki układane są na paletach.
Folia stretch do pakowania maszynowego występuje w różnych stopniach rozciągliwości: standard (do 180 proc.), power (od 200-250 proc.) oraz super power (300-350 proc.).
Podsumowanie
Folia stretch w e-commerce z uwagi na swoje szerokie zastosowanie jest jednym z niezbędnych elementów, który obowiązkowo musi posiadać każdy właściciel e-sklepu. Jej wyjątkowe właściwości sprawiają, iż jest ona produktem uniwersalnym, sprawdzającym się w każdych warunkach. Ponadto, z uwagi na wysokie zalety estetyczne, folia stretch może stać się także wyróżnikiem naszej marki. Dzięki temu nie tylko będzie łatwiej znaleźć nasze paczki w magazynie, ale także szybciej zapadniemy klientom w pamięci.

Wszystkie aktualności

kategorie

promowane sklepy