Kosiarki w ecommerce (i nie tylko)
Obserwując nasz najpopularniejszy serwis aukcyjny, okazuje się, że w sprzedaży kosiarek marka ma drugorzędne znaczenie a sprzedawcy w tytułach aukcji podają na ogół moc w koniach mechanicznych i szerokość koszenia. Tutaj przykładowy tytuł to: „Potężna kosiarka spalinowa 8KM z napędem”. Niektórzy sprzedawcy odwołują się do naszych uczuć patriotycznych pisząc po prostu „Polska kosiarka spalinowa 8KM” a inni z kolei używają starego i sprawdzonego sposobu podnoszącego sprzedaż wszystkiego, czyli podkreślają, że sprzęt jest niemiecki. („Mocna niemiecka kosiarka spalinowa”, „Kosiarka spalinowa z napędem Germany”). Pod takimi tytułami sprzedawane są np. kosiarki Scheppach. Marka ta nie posiada polskojęzycznej witryny internetowej a oficjalna strona producenta www.scheppach.com dostepna jest po niemiecku, angielsku i francusku. Dowiadujemy się na przykład, że firma może pochwalić się wieloletnią tradycją sięgającą roku 1927. Zawężając wyniki wyszukiwania do stron niemieckojęzycznych, dowiemy się również, że produkty marki Scheppach dostępne są w niemieckim Lidlu lub niemieckim Obi.
Obserwując strategie sprzedawców kosiarek w e-commerce zauważamy, że kluczem do sukcesu jest bardzo bogaty opis okraszony kilkudziesięcioma wręcz fotografiami wysokiej jakości i rozdzielczości, a na miniaturce będącej zabawką produktu powinno się znaleźć zdjęcie kosiarki oraz przynajmniej dziesięciu różnych dodatków jak oleje, czy dodatkowe noże tnące.
Niesłabnącą popularnością cieszą się kosiarki polskiego producenta NAC, oferującej oprócz kosiarek cały wachlarz zmechanizowanego sprzętu ogrodowego. Kosiarki tej marki do nabycia są w wielu sklepach internetowych, allegro oraz znanych sieciach handlowych. Historia firmy sięga 1991 roku, początkowo zajmowała się dystrybucją sprzętu ogrodowego a od kilku lat produkuje pod własną marką.
Sporo sprzedaje się na naszym rynku kosiarek czeskiej marki Riwall. Podobnie jak NAC, również w tej rodzinie znajdziemy inny sprzęt ogrodowy. Dystrybutor na rynek polski, firma Mimac zadbała o stworzenie witryny internetowej dla sprzętu tej marki w języku polskim. Co ciekawy, przy próbie zawężenia wyników wyszukiwania tylko do języka czeskiego nie znajdziemy oficjalnej witryny tej marki. Na pierwszych miejscach pojawiają się wyniki ze sklepu gerland.cz mającego w swojej ofercie również sprzęt Scheppach.
Szukając kosiarki napotkamy również sprzęt szwedzkiej firmy Stiga, której korzenie sięgają czasów przed II Wojną Światową. Firma ta jest o tyle ciekawa, że oprócz sprzętu do ogrodu, znane są na rynku… paletki do tenisa stołowego produkowanego przez tę samą firmę. Będąc przy kosiarkach należy wspomnieć, że sporym zainteresowaniem cieszą się traktorki ogrodowe marki Stiga w bardzo zróżnicowanej ofercie od 6 do prawie 30 tysięcy złotych.
Ciekawostką jest fakt, że każdy producent sprzętu ogrodowego stara się wyróżnić swój sprzęt na rynku poprzez zróżnicowanie kolorystyczne. I tak, sprzęt Scheppach wyróżnia się kolorem niebieskim, NAC aktualnie stawia na kolor czarny, kosiarki Riwall znajdziemy w barwach czarno-żółtych a kolorem szwedzkiej Stigi jest pomarańczowy.
Kosiarki w sieciach handlowych
Jeśli chodzi o sieci handlowe to sporo w nich marek własnych lub sprzętu, gdzie dana sieć jest jedynym sprzedawcą na rynku polskim. W Leroy Merlin znajdziemy przykładowo kosiarki Sterwins – marka ta nie posiada witryny w żadnym języku i jej sprzęt jest dostępny tylko w Leroy Merlin. W sklepach tej sieci znajdziemy też kosiarki amerykańskiej marki McCulloch, która jakiś czas temu stała się własnością szwedzkiej Husqvarny. W Leroy kupimy też kosiarki marek NAC, Harder, Alpina, czy Lider.
Sieć OBI oferuje sporo kosiarek NAC, Lider i niemieckiego Al-Ko. Castorama postawiała przede wszystkim na swoją markę własną MacAllister i zdecydowanie najwięcej kosiarek oznaczonych tej marki tam kupimy. Pod tą marką Castorama sprzedaje sporo sprzętu ogrodniczego i elektronarzędzi.
Kosiarki spalinowe czy kosiarki elektryczne
Na podstawie danych z kanałów ecommerce wynika, że 70% sprzedawanych kosiarek to kosiarki spalinowe. Czyli przekładamy wolność od kabli i źródeł elektryczności nad hałas. Kosiarka spalinowa jest o wiele głośniejsza od elektrycznej i przeciętnie emituje dźwięk o natężeniu 110 dB (dla porównania koncet rokowy to jakieś 120dB a samolot z odległości 30m to 130dB). Odpoczynek w ogrodzie czy na działce gdy po kolei wszyscy odpalają swoje kosiarki staje pod ogromnym znakiem zapytania.
kategorie
-
Komputery
-
Fotografia
-
Sport
-
AGD
-
RTV
-
Dom i wnętrze
-
Armatura, grzejnictwo
-
GSM
-
Zdrowie
-
Odzież, galanteria, moda
-
Narzędzia
-
Motoryzacja
-
Sprzęt biurowy
-
Książki, muzyka, film
-
Dla dzieci
-
Kosmetyki perfumy
-
Gry
-
Inne