Jakie meble wybrać do jadalni pracowniczej?

26.01.2023 r.

Odpowiednio wyposażona stołówka firmowa zapewnia pracownikom przestrzeń do spożywania posiłków i integracji między sobą. Z tego powodu aranżując ją, trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo i komfort osób, korzystających z tego pomieszczenia. Dobrze wyposażona stołówka sprawi, że pracownicy będą mogli wygodnie spędzać przerwy, co wpłynie na lepszą wydajność pracy.

Wyposażenie jadalni a wydajność pracowników

Badania naukowe dowodzą, że zadbanie o dobrze zorganizowaną jadalnię w firmie może pozytywnie wpłynąć na samopoczucie pracowników i przyczynić się do polepszenia efektów pracy zespołowej – mówi Mirosław Stańczyk, ekspert z firmy EMPORO. – Na podstawie wyników badań profesora Kevina Kniffina można przypuszczać, że zespoły, które wspólnie spędzają przerwy na stołówce, cechuje wyższa wydajność i efektywność. Oczywiście żadna jadalnia pracownicza nie spełni tej funkcji bez odpowiedniego wyposażenia.

Meble do jadalni

Pracownikom należy zapewnić wysokiej jakości wyposażenie stołówek, aby mogli komfortowo spędzić przerwy i naładować energię przed kolejnymi zadaniami. Szczególną uwagę trzeba zwrócić na funkcjonalność i wygodę mebli oraz łatwość w utrzymaniu ich w czystości. Zarówno stoły, jak i krzesła do jadali pracowniczej, powinny być trwałe i estetyczne – takie cechy sprawiają, że świetnie sprawdzają się podczas intensywnego, codziennego użytkowania.

Stoły do jadalni i stołówki powinny być wykonane z trwałych, wysokiej jakości materiałów, które będą łatwe w czyszczeniu. W pomieszczeniach socjalnych najlepiej sprawdzają się prostokątne lub kwadratowe modele. Zapewniają odpowiednia ilość wolnego miejsca dla każdej siedzącej przy stole osoby, a równocześnie sprzyjają integracji. Następnie trzeba dopasować krzesła do stołówki, które powinny tworzyć spójną całość z jadalnymi stołami. W tym przypadku warto zdecydować się na proste, lekkie i poręczne modele, które ułatwią prace porządkowe.

Szafki śniadaniowe

W stołówkach, jadalniach czy bufetach pracowniczych świetnie sprawdzają się również szafki śniadaniowe. Pracownicy mogą w nich bezpiecznie przechowywać swój lunch, a dzięki dużej ilości skrytek również drobne przedmioty osobiste tj. telefon, portfel czy klucze. Ze względu na bezpośredni kontakt z żywnością taki mebel musi spełniać rygorystyczne wymogi BHP. Z tego powodu najlepiej wybrać metalowe modele, które charakteryzują się najwyższą jakością. Gładka powierzchnia oraz daszek szafki umożliwiają łatwe utrzymane jej w czystości, a także zapobiegają osadzaniu się kurzu i brudu.

Meble do jadalni i stołówki pracowniczej są dostępne w wielu kolorach i rozmiarach, dlatego bez problemu można dopasować je do potrzeb pracowników i wystroju pomieszczenia. Należy jedynie pamiętać, aby zwrócić uwag na ich funkcjonalność, wygodę i estetykę.

Wszystkie aktualności

kategorie

promowane sklepy